ژن ظهور معنویت کشف شد

تبلیغات

تبلیغات



فروشگاه شارژ کانون خیریه دانشجویی امام حسن مجتبی علیه السلام دانشگاه مازندران

ختم صلوات

ختم صلوات

موضوعات

موضوعات

کودک
نوجوان
جوانان و بزرگسالان
خانواده
سبک زندگی
...
پزشکی، بهداشت و سلامت
آشپزی
فرهنگی - مذهبی
علمی ، دانش و فنّاوری
مطالب خواندنی
مطالب طنز
تصاویر
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





  تماس با ما دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

ژن ظهور معنویت کشف شد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ژن ظهور معنویت کشف شد


تهران-ایرنا-کارشناس روان شناسی سرطان گفت:در تحقیقات صورت گرفته در کشور بر روی 70 ژن برخی بیماران سرطانی، ژنی کشف شد که افکار و اعتقادات در آن تاثیر می گذارد و با معنویت درمانی و آرام سازی بدن (ریلکسیشن) می توان تغییراتی در این ژن ایجاد کرد که به روند بهبودی بیمارسرطانی کمک کند.

 

لیلی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان (8- 15 بهمن ماه) اظهار داشت: نتایج این تحقیقات که در مرکز تحقیقات سرطان صورت گرفته است، پس از تکمیل تحقیقات به زودی در سال آینده اعلام خواهد شد.

وی در مورد این تحقیق توضیح داد: در این تحقیق 2 گروه بیمار سرطانی مورد بررسی قرار گرفتند؛ به این صورت که یک گروه از آنها وارد یک مداخله معنویت درمانی کردیم و طی 10 جلسه به آنها آموزش هایی شامل مراقبه و آرام سازی بدن (ریلکسیشن) و مفاهیم دیگر معنوی مانند شکرگذاری، توکل و صبر دادیم و سپس آنها را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادیم.

حسینی ادامه داد: نتایج به دست آمده در این بیماران را با گروه کنترل مقایسه کردیم و متوجه شدیم که 10مورد از این ژن ها به صورت متفاوتی بیان ژنی (آمپلیفیکیشن) آنها تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: اینها ژن هایی هستند که در استرس و اضطراب دخیل هستند و یکی از گروه های ژنی هستند که بسیار متفاوت عمل می کنند. معنویت درمانی این ژن ها را تغییر می دهد و سبب بهبودی بیشتر بیمار می شود.

حسینی ادامه داد: با معنویت درمانی اضطراب بیمار کم و کیفیت زندگی او بهتر می شود و در نتیجه عود بیماری نیز در بیمار به وضوح کاهش می یابد چراکه ثابت شده اضطراب و استرس در عود سرطان بسیار موثر است.

وی افزود: این ژن ها اضطراب و استرس را در بدن بالا می برد ولی وقتی ما روی بیماران مباحث معنویت درمانی را اجرا می کنیم و گیرنده های ژن را در سلول پایین می آوریم، در واقع به دستگاه ایمنی بدن کمک کرده ایم. وقتی فرد اضطراب دارد، دستگاه ایمنی بدن ضعیف تر عمل می کند.

حسینی ادامه داد: بدن افراد به طور طبیعی دارای سلول های سرطان زا است چون سلول های سرطان زا جزو سلول های بنیادی بدن هستند و در واقع دستگاه ایمنی بدن این سلول ها را از بین می برد اما وقتی ما در دچار اضطراب و استرس می شویم، هورمون هایی که در بدن ما ترشح می شود مانع عملکرد صحیح سلول ها می شوند.

وی گفت: در واقع ما با معنویت درمانی و ایجاد آرامش در بیماران سیستم ایمنی بدن را تقویت و به آن برای مقابله با سلول های سرطانی کمک می کنیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح اثبات تاثیر آرامش و توجه به معنویت در سلول ها و در پیشگیری از بروز بیماری و در صورت بروز بیماری کمک به روند بهبود آن است.

به گفته دکتر عبدالله فضلعلی زاده نایب رییس انجمن سرطان ایران، سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است و سالانه 80 تا 85 هزار موارد جدید سرطان شناسایی می شود که از این میزان سالانه 30 هزار نفر ایرانی جان خود را از دست می دهند.

کشنده ترین سرطان در ایران سرطان معده است و سرطان سینه به عنوان شایع ترین نوع سرطان در بین زنان ایرانی و سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در میان مردان ایرانی شناخته شده است.

علاوه بر سرطان سینه و معده، سرطان های پوست، روده، مری، ریه، مثانه، پروستات، کبد و سیستم خون ساز از شایع ترین انواع سرطان در کشورما به شمار می رود.

به طور کلی طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، تا سال 2020 سالانه 20 میلیون شیوع جدید سرطان در جهان اتفاق می افتد و براین اساس 70 درصد بروز انواع سرطان های جدید در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

همچنین بر اساس بر آوردهای سازمان جهانی بهداشت شمار موارد جدید بیماری از سال 2000 میلادی که حدود 10 میلیون نفر در سال بوده است، در سال 2020 میلادی با یک افزایش 100در صدی به حدود 20 میلیون نفر درسال خواهد رسید.

متخصصان معتقندند که سرطان قابل درمان است و از سرطان می توان رهایی جست، زیرا بیش از 40 درصد موارد سرطان قابل پیشگیری است و یک سوم از بیماران در صورت تشخیص به موقع قابل درمان قطعی هستند.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)


 



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس